Uczęszczanie na siłownie bez wcześniej przygotowanego planu treningowego nie zawsze przynosi wyczekiwane efekty i może tylko zniechęcić do dalszej pracy nad własnym ciałem. Dlatego tak ważne jest, aby ustalić schemat ćwiczeniowy i dietetyczny, który pozwoli na spełnienie swoich celów.

Dieta w treningu siłowym

Pod żadnym pozorem nie można lekceważyć diety w treningu siłowym. Ważne jest, aby w trakcie intensywnych ćwiczeń dostarczać swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników, szczególnie białka, jeśli myślimy o rozroście tkanki mięśniowej. Można także wspierać swoją dietę odpowiednio dobranymi suplementami np. w postaci odżywek białkowych. Należy także pamiętać, że równie istotne jest regularne przyjmowanie posiłków, a dania bogate w białko powinny być przyjmowane szczególnie przed treningiem. Kolejnym krokiem może być zapoznanie się z tym jak ćwiczyć na masę, ponieważ jest to schemat treningowy różniący się nieco od tych tradycyjnych. Przede wszystkim skupia się na pobudzeniu tkanki mięśniowej do rozwoju.

Jak ćwiczyć na masę?

To pytanie często pada na salach siłowni. Kluczowym elementem takiego treningu są ciężary. Ćwiczenia wykonywane z ich użyciem nie są skomplikowane, ale początkowo powinny być wykonywane pod okiem specjalisty. W przypadku niewłaściwego wykonywania zadań istnieje ryzyko powstania kontuzji np. w postaci zerwania ścięgien albo zbyt intensywnego obciążania kolan, co zemści się po kilku latach. Ćwiczenia z ciężarami są różnorakie: przysiady, skłony czy podnoszenie albo martwy ciąg. Ważna jest także systematyczność i schemat, w jakim wykonuje się takie ćwiczenia. Specjaliści uważają, że minimum raz w tygodniu należy poddać mocnemu treningowi każdą partię mięśni. Dzięki temu nie tylko w optymalny sposób zainicjujemy proces ich rozwoju, ale także pozwolimy im na odpowiednią regenerację, która podczas aktywnego trybu życia jest niezwykle ważna. To właśnie w okresie odpoczynku tkanka mięśniowa się rozrasta. Większe grupy mięśniowe takie jak: brzuch, łydki czy przedramiona regenerują się znacznie szybciej, dlatego specjaliści pozwalają na ćwiczenie ich nawet 2 razy w tygodniu.